'Begini rasanya... kehilangan sahabat' - Allahu sebaknya nukilan Baim Wong buat Ashraf Sinclair

Perit rasanya apabila kehilangan sahabat baik...

'Begini rasanya... kehilangan sahabat' - Allahu sebaknya nukilan Baim Wong buat Ashraf Sinclair | Astro Awani
PELAKON Indonesia, Baim Wong mengimbas kembali kenangan bersama sahabatnya Allahyarham Ashraf Sinclair.
 
Baim menulis coretan tersebut menerusi posting terbaru di akaun Instagramnya pada Selasa.
 
Coretan itu juga turut disertakan dengan foto-foto Baim bersama arwah Ashraf.
 
“Begini rasanya… Ketika kehilangan sahabat… Lama juga tak pernah bertemu, tetapi disaat ada kesempatan bertemu, kita tahu kalau diantara kita berdua ada perasaan sangat dekat satu sama lain kerana kita berdua sudah saling mengenali satu sama lain...
 
“Setiap pertemuan yang tidak disengajakan selalu menjadi pertemuan yang lama. Kerana memang sebenarnya kita itu saling merindui.
 
“Rindu dengan kebodohan kita kalau kita bergurau. Pernah dia marah sangat selepas bergurau kerana trompet dibunyikan di cupingnya.
 
“Marah yang sedikit dan selepas itu kembali jailin lagi. Rindu juga kalau lama tidak bertemu.
 
”Dan kalau bertemu... Selalu dipenuhi gurauan yang kadang dengan kebodohan saya, dengan apa adanya saya. Dia selalu ketawa. Kita selalu menikmati kebersamaan kita.
 
“Tapi dengan meninggalnya sahabat saya ini... Menjadi sebuah pelajaran berharga bagi saya untuk mengenal erti waktu yang sebenarnya.
 
“Kata-kata ‘nanti’ sepertinya jangan dijadikan kebiasaan.. Nantinya ‘kita... Kita tidak pernah tahu bila...
 
“Apakah itu seminggu... Sebulan atau setahun. Mungkin sampai 5 tahun lagi kita masih bilang ‘Nanti...’
 
“Dan apakah ‘nantinya itu’... Kita masih punya waktu dari Allah untuk melakukannya? Sama dengan mengerjakan solat. Sering kita menggunakan kata ‘nanti’.
 
“Semoga Allah mengampuni segala dosa-dosanya... Semoga semua amal ibadahnya diterima disisi- Nya.
 
“Dan semoga Allah memberikan ketabahan kepada Bunga dan Noah... Saya akan selalu ada untuk keluarga mereka... Innalilahiwainnalilahiraji’un.. Selamat tinggal sahabat... Sampai bertemu kembali,” tulisnya.

BACA: Jenazah Ashraf Sinclair selamat dikebumi

BACA: "Bunga, terima kasih kerana mencintai anak saya" - Bapa Ashraf Sinclair

BACA: Ingin disemadi sebelah kubur Ashraf, Bunga Citra Lestari tempah liang lahad dengan harga RM75,000

BACA: 'Kamu nampak sangat tenang & indah' - Sazzy Falak ke Jakarta, 'jumpa' Ashraf Sinclair kali terakhir



 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Begini rasanya .. ketika kehilangan sahabat .. . Lama ga pernah ketemu.. Tapi disaat ada kesempatan ketemu, kita tau .. Kalau diantara kita berdua.. ada perasaan sangat dekat satu sama lain.. . karena kita berdua sudah saling mengenal satu sama lain.. . Setiap ada pertemuan yg ga disengaja .. selalu menjadi pertemuan yg lama.. . karena memang sebenarnya kita itu saling kangen.. Kangen dgn semua kebodohan kita ,kalau kita bercanda.. . Pernah dia marah bgt pas lagi dibencandain.. Karena terompet keras dibunyiin di kupingnya.. Marah kecil, yang setelah itu kembali gua jailin lagi.. . Kangen jg..kalau lama ga ketemu.. . dan kalau ketemu.. selalu dipenuhi becandaan yg kadang dengan kebodohan gua,dengan apa adanya gua.. dia selalu ketawa2 terus.. . Kita selalu menikmati kebersamaan kita.. . Jadi inget ketika kemarin saya bilang sama paula.. . "Sayang, gmn ngaji kamu? Mau dilanjutin ga ? Udah lama kamu ga ngaji .. sayang ilmunya.. semua harus dikejar ...apalagi kalau itu ibadah .." . Dan paula bilang .. "Iya .. nanti sayang.." . "Nanti ya sayang..aku masih hrs jagain kiano.." . . Dan jawaban itu tidak ada salahnya sama sekali.. Berat memang pengorbanan menjadi seorang ibu.. Paula wanita yg sangat hebat.. Sampai skrg dia pun sendiri mengurus kiano.. . . Tapi Dengan meninggalnya sahabat saya ini.. . menjadi sebuah pelajaran berharga bagi saya untuk mengenal arti Waktu yg sebenarnya.. . kata2 "Nanti.." . sepertinya jgn dijadikan kebiasaan.. . "Nantinya" kita.. Kita tidak pernah tau kapan.. . Apakah itu seminggu.. Sebulan.. atau Setahun.. . Mungkin sampai 5 tahun lg ,kita masih bilang "Nanti..." . . Dan Apakah " nantinya itu ".. . . Kita masih punya waktu dari Allah untuk bisa melakukannya? . . Sama dengan mengerjakan Sholat.. . . Sering kita menggunakan kata "Nanti.." . . . Semoga Allah mengampuni segala dosa-dosanya.. Semoga semua amal ibadahnya diterima di SisiNya.. Dan semoga Allah memberikan ketabahan kepada Bunga dan Noah.. . Saya akan selalu ada untuk keluarga mereka.. . Innalilahiwainnalilahiraji’un.. . Selamat tinggal Sahabat.. . Sampai bertemu kembali.. . ‚̧Allah . #janganMenunda2Ibadah #sayangkaliansemua

A post shared by baim wong (@baimwong) on

 
Ashraf Sinclair yang juga suami kepada aktres popular Indonesia Bunga Citra Lestari (BCL) dilaporkan meninggal dunia akibat serangan jantung kira-kira pukul 4.00 pagi (waktu tempatan).
 
Allahyarham meninggalkan balu, BCL dan seorang cahaya mata lelaki, Noah Sinclair, 10.